Nystart

Efter hur en av "pedagogerna" har betett sig mot mig och barnen genom den här historien, har vi bestämt oss för att dom inte kan gå kvar på det där dagiset. Det, och tusen andra småsaker som det har varit hela tiden. Så imorgon börjar vi på vårt nya dagis! DET ska bli skönt, fröknarna känns vettiga och man måste inte anmäla en månad i förväg hur man ska lämna barnen trots att man får skolschemat 2 veckor före kursstart. trevlig omväxling.

Annars har barnen precis däckat, och jag ska dra igång ett avsnitt av desperate housewives. Eftersom sambon kollar på fotboll. fasen vad trist det är med fotboll! Nästan så att jag funderar på att plocka fram dom undangömda smygcigaretterna...

Och ÅH, vad jag har varit bebissugen idag! En klasskompis hade med sin lilla tjej som är två månader gammal.... Det var ganska nära att jag stal med mig henne (bebisen, inte mamman) hem. Men sen kom jag på att det är urjobbigt med bebisar, och lät ungen vara kvar i vagnen. Bebisar är gulliga, gosiga, mjuka och luktar gott. Men dom är också jobbiga, krävande, skrikiga och ganska irriterande i omgångar. Plus att jag antagligen skulle få ett psykbryt om jag var dum nog att skaffa en unge till jsut nu. En bandit i sin värsta trotsålder räcker fint. Han är helt galen nu, skriker och är arg för precis allt. det brukar fungera att låta honom få bestämma lite, som typ att välja vilken av två tröjor han vill ha. Det är helt okej för mig, även att han vill gå ut och gunga en stund när vi kommer hem från dagis. Även fast det pissregnar. Men det är INTE okej att han vill hämta en barnpall från lekrummet och ställa den på bordet för att sen hänga i taklampan. Där går liksom gränsen. Vilket han har lite svårt att fatta, och då blir det raserivrål. Vilket jag är allergisk emot. Ibland brukar jag muta med en ask med russin då. men det ska man absolut inte enligt Den Stora Trotsboken. Ska bara sova ikapp ett par dar så tar jag itu med det där då. Samtidigt som han ska börja sova hela natten i sin egen säng. Gärna i sitt eget rum.

Som sagt, det där med en bebis till vore himla korkat.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Åh hur har det gått på nya dagiset? Jag tror det var ett vettigt beslut att byta. Jag kände att jag själv fick en liten klump i magen av att läsa om hur ni har haft det. Förskolan är så viktig och en så stor del av barnens liv, så man ska verkligen inte behöva gå runt och känna att det inte är riktigt bra... Vad glad jag är för er skull om det här nu blir bra! :)



Låter som om ni har det jättekul hemma... ;) Min snart-tre-åring ska också helst bestämma precis allting själv, men än så länge har han inte velat dingla i några taklampor eller hoppa ner från balkongen, lyckligtvis! Dock är jag glad att jag inte har fler barn att ägna mig åt och att jag mestadels kan vara väldigt flexibel med min tid, så att jag hinner lirka och övertala och kompromissa rätt mycket. Men de dagar jag ska jobba och har bråttom, då är det inte alltid roligt!

2011-04-12 @ 08:45:51
URL: http://mammacaruso.blogg.se/
Postat av: majja

Lever ni?? Jag saknar dej! haha

2011-06-20 @ 13:45:20
URL: http://luzifer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0