The New Me

Nu har jag hemma barnen hela veckan innan skolan börjar igen. Förutom på onsdag då jag jobbar mitt sista pass för sommaren. På ett sätt är det skönt att CSN har sitt inkomsttak, för jag hade kunnat jobba varenda dag hela sommaren, dom skriker efter vikarier på mitt jobb. Men nu har jag alltså tjänat allt jag får, och är således ledig. Frågan är bara vad man ska hitta på? Alla andra har ju börjat jobba nu, och jag åker verkligen inte ner på stan med barnen. Hellre spenderar jag resten av mitt liv inlåst i en skokartong. Det är liksom inte värt besväret, och det är absolut inte roligt.

Det är däremot skoj när man akn åka ner på stan själv. Kände mig nästan som mitt gamla jag igen häromdagen, när jag satt och fikade med en kompis på ett café efter att vi varit och fixat naglarna. Dock är jag inte jättenöjd med naglarna den här gången, jag tog glitter och det glittrar så himla mycket att jag får ont i huvudet. Inte jättesnyggt... Men nu får det vara såhär tills nästa gång jag ska dit. Jag var även på stan och handlade lite kläder till, hör och häpna, mig själv. Men så kom jag hem och insåg att inget passade, så nån dag här nu ska jag åka tillbka och byta allt. Förhoppningsvis hittar jag något annat. Min garderob håller dock inte med. Men jag måste! Nu börjar skolan igen, mitt sista år och ny klass och allt. Perfa, då kan man ju "uppfinna" sig själv igen. Den här gåången vill jag verkligen inte vara en schleten småbarnsmamma, den här gången vill jag vara lite cool, fräck och frän. En person som som har barn, men som inte definireras av att hon har barn. Ska bara gå och klippa mig först. Det kommer nog bli helt misslyckat, som alltid. Men om vi låtsas att det blir superbra, och att jag hittar lite nya kläder och använder min fräcka väska, DÅ. Då blir jag ju en person som kan prata om annat än barn helt automagiskt. (Medveten felskrivning, JA) Sen håller det i sin ungefär tills lunchen antar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0