Analfabeten

Idag somnade dom små trollen relativt tidigt. Vilket är bra, för vi ska upp före ottan imorgon. Dom ska vara på dagis redan halv SJU, vilket betyder att vi måste gå hemifrån och vara färdiga vid kvart-tio över sex. Innan dess ska dom klä på sig, äta välling och borsta tänderna. Vilket i sin tur betyder att jag inte ens vill tänka på vilken tid JAG måste slita mig från sängen i morgon. Eller i natt kanske jag ska säga.

jag har fixat allt och lagt fram kläder och så, men det tar ju sin lilla tid på morgonen. Tänkte köra igång en film nu, men jag tror jag ska nöja mig med att kolla på Big Brother och sen fixa håret och sånt inför imorgon. Mitt hår, ja. Det är inte jättevackert. Eller det är väl okej, men inte alls som jag tänkt mig. Jag kände mig nämligen lite snål efter att ha shoppat loss dom senaste veckorna. Kläder till mig, till sambon, inredningsgrejer, skor till alla, och sen släpptes ju den nya Nova Star kollektionen (som jag ÄLSKAR)... Det tickar på rätt snabbt. Iallafall kände jag inte för att lägga 2500 kronor på frisören. Så jag köpte ett sånt här hårfärgningsset med färg och slingor. Och gjorde det stora misstaget att be min sambo hjälpa mig. Människan har tidigare gått en frisörutbildning, och jag trodde att det liksom var en sorts garanti för att det inte skulle misslyckas totalt. Så fel man kan ha...

Först klippte han  mina toppar. Okej, det blev ju bra. Sen skulle han färha håret, det blev också bra. men sen... Sen skulle han göra slingor. han blandade ihop medlet och la i slingorna. So far so good. Sen skulle jag skölja ur slingorna. Men när jag skulle ha i den där efterbehandlingen, sved det som FAAN när jag masserade in det i håret. Mina fingrar svullnade upp, och jag fick vita blåsliknande fläckar på fingrarna. Vafan? Jag sköljde av fingrarna och kollade på flaskan med efterbehandlingen. FRAMKALLNINGSMEDEL????? Jag höll på att skratta ihjäl mig först. För min sambo, mr jag-har-gått-en-frisörutbildning-och-behöver-inte-läsa-instruktioner, hade blandat slingfärgen med efterbehandlingen!!! Som tur var blev det inga slingor, och mina händer blev bra snabbt.

Så nu har jag bara grundfärgen och inga slingor. Det är ok, men lite mörkare än vanligt. Och jag vågar absolut inte låta min sambo fixa slingor iallafall. Eftersom jag hade slingor sen innan ser det lite slingat ut nu med. Tror jag ska ha det såhär ett tag nu, och sen lägga i slingor framemot våren. Hos en RIKTIG frisör. Som kan läsa. Himla tur att min sambo aldrig har jobbat som frisör, och att han är mycket bättre på det jobbet som han har. Tror inte vår ekonomi skulle ha klarat alla dom stämningarna som missnöjda kunder skulle lämnat in nämligen.

Nu börjar Big Brother! Ska bli intressant.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Hahahahaha! Jag skrattar IHJÄL mig! Fast det var nog inte så roligt för dig... Jag undrar dock vad det är för jäkla lyxsalong du brukar gå till, för 2500 kr låter som rena rånet...? Jag brukar betala 1000-1500 för klippning och slingor beroende på hur mycket/långt hår jag har, hätta/folie etc. Och min frisör är grym!

2011-02-20 @ 21:38:19
URL: http://mammacaruso.blogg.se.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0