OMG...!

Känns ganska overkliget, men jag ska ut ikväll! Blev bjuden lite spontant sådär på en fest och kände verkligen att jag ville (behövde) komma ut lite. Okej då, behövde bli full. Sorligt men sant. En annan sorglig sak är att jag nästan aldrig blir bjuden på sånt här längre. Folk har liksom slutat ens tro att jag ska komma för jag är alltid gravid, eller ammar. Eller så är mina barn sjuka (ofta) eller så är jag bara så trött att jag ska hamna i koma vilken sekund som helst. Med andra ord tror jag att det kommer bli livat ikväll. Mest för att jag numera tål ungefär en fingerborg sprit och planerar att ta med mig en halv flaska baccardi razz. Häromdagen kände jag mig lite lullig efetr att ha använt två droppar ättikssprit i hinken när jag tvättade fönster, all alkohol gick mig lite år huvudet bara av lukten. Och jag har en helt livsfarlig blandning till razzen också. man tar Brämhults färska hallonjuice och fruktsoda, och sen en massa sprit. Och is. Det är helt magiskt gott och farligt på samma gång. Jag har säkert tipsat om det här förut, jag berättar det för alla jag ser i perioder. Mest för att det är himla gott men även för att jag får tillfälle att känna mig lite tuff, fräck, häftig och "inne". Patetiskt. usch vad jag är en gammal stugsittartant numera.

Därför ska jag ta på mig min superkorta svarta klänning ikväll och min glittriga ögonskugga. Det kommer ge mig lite mer pondus. SEn får jag ignorera de svarta hålen under ögonen och den oroväckande blekheten och helt enkelt dricka mig snygg. Jag tror inte att ni förstår hur stort det här är för mig. jag blir nästan lite ledsen när jag kommer på mig själv med att vara helt extatisk över ikväll. I mitt "förra liv" var det här en vanlig onsdag typ.

Men nu är det nya tider och man ska se positivt på allt och blaha blaha. Lovade bara att jag skulle lägga en unge innan jag går. Bäst att börja reka nu så att jag kan se vem av dom som ser tröttast ut så att jag kan vara snabb på att lägga honom. Tippar på Banditen. Han ser ut att ha tung ögonlock. Men det är bäst att välja noga, för tar jag fel är risken stor att det tar för lång tid att lägga och då kanske jag somnar istället.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Vad spännande för dig att få gå ut! ;) Hoppas du hade roligt! Jag går ut ganska ofta jämfört med dig, även om jag sällan dricker (beror mest på lathet och ovilja att åka buss), men jag har ju bara ett barn och har inte varken varit gravid eller ammat på snart 2,5 år. Det är kul att gå ut ibland, men jävlar vad överskattat det är att gå på krogen! tycker jag...

2010-12-19 @ 23:20:34
URL: http://mammacaruso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0