Jobbigt läge

Lite glest med blogginlägg här, men vi har haft sjukt fullt upp. Folk som fyller år, hjälpt vänner att flytta, massa skolarbete jag som vanligt skjutit upp till sista sekund (imorgon ska jag förövrigt gå på ett litteraturseminarium utan att ha läst boken. Den har nämligen inte kommit från cdon.com ännu - skitaffär, ska aldrig handla där mer! Sjukligt långa leveranstider). sen har jag varit ute och svängt mina lurviga IGEN. Värsta partmorsan numera. Eller inte. Det tar mig på jobbigt lång tid att återhämta mig numera, att det fasen inte är värt att dricka.

Men det som tagit upp absolut mest tid är att jag har ringt miljoners samtal till kommunen och varit allmänt asförbannad på dagiset. Såhär, nämligen: en kompis till mig läser till lärare. En dag kom hon till mig och berättade att hon sett en video på bland annat MINA BARN, på en annan students redovisning. Då har den lilla människan gjort praktik på vårt dagis och filmat barnen, för att sedan använda i sin redovisning. Harmlöst, kan man tänka. Om det nu inte hade varit den där förargliga lilla sekretesslagen.... Himla puckodagis som går med på något sådant! Jag har tom skrivit på en extra lapp (som jag fick tvinga rektorn på dagiset att skriva ihop) där det garanteras att INGA bilder på mina barn får spridas, överhuvudtaget. Ja, jag är galen. Min allra första termin på psykologiutbildningen hade vi ett "case" en studieuppgift, som handlade om en manlig pedofil. Gissa vad han gillade för bilder? Jo, bilder på dagisbarn som "var så enkla att hitta på internet". det här har verkligen bitit sig fast hos mig och jag är livrädd för internet. jag ryser verkligen när jag ser alla dom här mamma-bloggarnas bilder på deras barn. Barn som badar, barn som springer runt i typ blöja osv. OM DOM BARA VISSTE, liksom. Folk där ute ÄR inte alltid goda människor som tycker att barn är söta i sina blöjor. Dom är äckliga, pervesa idioter som utnyttjar dagis och föräldrars naivitet.

Det har varit tusen turer fram och tillbaka, jag har som sagt pratat med universitets lärarutbildnings"rektor", kommunen, en tidning, typ alla jag känner. Ska berätta mer om vad det här har gett, ska bara hämta barnen på dagis först. Alla fröknar där är jätterädd för mig nu, hehe. Det kan dom gott vara!

Kommentarer
Postat av: majja

WTF?? Fröknarna kan gott va lite rädda för dej. Hade jag varit i samma sits hade jag agerat lika som du! Jag tycker det är okej om dom har bilder på mitt troll INNE på dagis i sin lilla digitala fotoram men utanför de.. ALDRIG I LIVET! Jo jag lägger ut bilder på min blogg men ja. där bestämmer jag själv vilka. Aldrig några där han är "lättklädd" om man nu får säga så om barnbilder.

2011-04-04 @ 15:55:55
Postat av: En mammas bekännelser

Jag vet! Särskilt som jag specifikt bett om att dom inte ska sprida bilder på barnen. Jättebra att du är noga med vilka bilder du lägger upp på internet, märk dom också! Då är det mindre chans att dom blir stulna och använda till fel syften.

2011-04-04 @ 16:43:57
URL: http://mammasanningar.blogg.se/
Postat av: Linnea

Herregud! Jag hade också vänt upp och ned på ungefär hela jorden om jag hade varit du! Hoppas du får en ordentlig jävla ursäkt från ALLA ansvariga (som om det skulle hjälpa). Men du, jag tycker verkligen att ni borde byta dagis nu, jag tycker inte riktigt om ert dagis, om jag nu får lov att säga så...

2011-04-05 @ 00:10:40
URL: http://mammacaruso.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Intressant sida! Det märks att du gillar att skriva!

2012-09-01 @ 20:30:38
URL: http://allaprivatlan.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0