This Sucks

Jäkla skitkväll. just spenderat sisådär 2h med att lägga envisa barn som är övertrötta, ätit en massa tårta och sprungit runt som galna med ett helt gäng andra ungar på kalaset och därför är helt uppskruvade. När dom äntligen somnade och jag skulle till att kolla på ett avsnitt desperate housewives, skulle jag bara fixa en liten kvällsmacka. Då råkade en flaska med hostmedicin åka ne ri golvet, och naturligtvis gå i 1000 bitar eftersom vi har klinkers i köket. Jag fick fasen lust att börja grina. Sen skar jag mig såklart på en jäkla glasbit. Jag är inte ens säker på att jag fick upp allt, så nu kommer antingen en unge eller katten att få en glasbit i foten som garanterat kommer att bli infekterat och leda till kallbrand och amputering. Skit.

Precis då ringer dom från jobbet, och jag blev så himla stressad att jag tackade ja till ett nattpass, vilket jag lovat mig själv att jag inte skulle göra. Men det var snabbaste sättet att få dom att lägga på. Jag hade egentligen bara tänkt jobba den här veckan ut och sen inget mer i sommar. Men men, jag får väl tänka som att det blir skoj med lite extra pengar i september iallafall. Plus att det är rätt skönt att jobba natt. Man gör ingenting och får betalt för det. Tyvärr är det en vakennatt, men jag kan iaf få läsa i fred, och se en film utan att någon (typ ett barn) stör mig. Plus att man får betalt med natt-ob, alltid nått.  

Känner mig otroligt neggig nu ikväll. jag är trött och sur, och imorgon ska jag ha barnen hemma hela dagen själv ända till 20. Undrar vad vi ska hitta på för skoj? Antagligen lekplatsen som vanligt. jag hatar lekplatsen, men det är väl bara att klistra fast sin vänligaste min och sitt bästa tålamod. Hoppas det regnar som fan imorgon så att vi kan vara inne och se på film utan att jag får dåligt samvete och känner att jag måste ta ut dom... I helgen ska jag vara världens gladaste mamma, ojojoj vad jag ska vara glad. Dom andra barnen på gatan kommer att bli avundsjuka på mina barn för att dom har en så glad och rolig mamma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0