Eller också kan man ge en hel flaska på en gång

SOL ute idag! Fasen vad skönt och välbehövligt. Jag fungerar väldigt dåligt utan sol. När det bara är mörkt och grått varenda dag, blir mitt humör ungefär det samma. Mörkt och grått. Vilket inte är så kul för barnen, alltså går jag runt och låtsas att jag inte alls blir irriterad över precis allt, och skrattar höga fejkskratt: hahahaaaa. Dom går ju på det än så länge och skrattar dom med. Fasen vad skönt med små barn, dom är så himla lättlurade.

Snart ska vi iallafall gå en långpromenad, helst innan solen försvinner. Det behöver barnen också, för dom har fått ungefär tre D-droppar vardera nu under vintern. Jag vet inte ens riktigt vart flaskan är. Är det till två års ålder man ska ha dom eller? Längtar isåfall till hösten, när jag kan låta bli att ge dom droppar utan dåligt samvete. Speciellt som BVC-tanten sa att Huliganen skulle ha droppar ett extra år för att han är så himla blond och ljus. Eller vad det var. Extra skulle han ha iallafall, men det har han inte fått. Usch, nu få jag ångest. Får ta ut dom i vagnen och när dom har somnat får jag ställa vagnen så att solen lyser rakt på dom. Det lär ju väga upp för några missade droppar.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jo tack jag håller med! Gratis hyra resten av livet känns nog ännu rimligare!



D-droppar? Det har nog A fått tre gånger i hela sitt liv ungefär. Och han verkar inte särskilt ledsen över det. Men jo, två år är det man ska ge dem. Vår första flaska (AD-droppar som det hette på den tiden) är mer än halvfull. Ändå tackade jag ja så fort BVC erbjöd en ny för jag ville ju inte erkänna att jag var en dålig och oansvarig mamma som inte hade gett ungen sina droppar....

2011-02-18 @ 12:10:56
URL: http://mammacaruso.blogg.se/
Postat av: Linnea

Haha det har jag inte ens tänkt på, att det skulle vara konstigt att få gratis AD-droppar. Men det är klart att det är. Alla andra mediciner, nässprayer, vitaminer etc. får man ju köpa själv. Vi fick i alla fall våra droppar gratis på BVC - om det är kommunen eller landstinget som står för det har jag ingen aning om, men vår kommun är stenrik. Den går med budgetöverskott varenda år. Även om de måste sparka si sådär hundra lärare för att kunna göra det, men det bryr inte jag mig om, för jag tänker inte sätta mina barn i kommunal skola ändå. Bara jag får gratisgrejer från BVC är jag nöjd! ;)

2011-02-18 @ 19:22:07
URL: http://mammacaruso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0