Ansiktsbok

Jag har alltid varit en ganska stark motståndare till Facebook. Jag har nästan ansett mig lite bättre än alla andra (hehe) för att jag inte är med där. Men... Nu börjar jag fundera. jga har nämligen en gammal killkompis som jag inte har träffat på hur länge som helst, och vars mobilnummer jag inte har kvar. Nu känner jag att jag jättegärna skulel vilja träffa honom igen, och då känns ju FB som ett säkert kort för att komma i kontakt. Lite lagom kravlöst sådär. Det här är alltså varken en gammal flamma eller en blivande, om man säger så. En kompis helt enkelt som jag har tappat kontakten med.

Men som alltid finns ju lite betänkligheter. Jag vill liksom inte ha kontakt med en massa annat löst ramdom folk, typ gamla skolkompisar och så. Sen är ju vår situation sån nu att jag tänker mig att det finns en del folk som säker gärna skulle vilja snoka lite i mitt liv. jag har ju förstått att man inte måste godkänna en väninbjudan, men då fattar ju människan att man valt att inte lägga till den? hur gör man då? jag kan ingen facebook.etikett alls. Help.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag vet. Det borde dessutom vara straffbart att ha så dålig smak!!!



Det där med fb kan ju vara ett problem. Det är jobbigt med folk som vill snoka. Men skitsamma om människan fattar att du inte vill vara vän med dem? Jag tog bort ett par av mina "vänner" för att de uttryckte åsikter som gick emot mina värderingar och som jag inte kunde respektera. De här personerna betyder ändå ingenting för mig. Men en av dem skickade ett mail för ett tag sedan och frågade varför jag inte ville vara vän med henne på fb. Jag svarade inte. Nu är jag dock lite orolig att jag ska behöva stöta på henne hemma hos någon gemensam kompis. Det kan ju bli obekvämt... Men å andra sidan orkar jag inte bry mig vad hon tycker.

2011-01-19 @ 17:57:56
URL: http://mammacaruso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0