Mello

Alltså... Gud vad jag skäms! Den där lilla sketchen i början. OMG. Och sen dom här piiiiiinsamma intervjuerna sen då. Skämmigt. För att inte tala om Lena PH. Men jag är en tuff domare, som saknar gamla hederliga schalgers. Men visst, dom går ju inte så bra ute i Europa, så vad vet jag? 

Men programledarna är bra, fast det är TUUUUUUUR att MARIIIIIIIE PRRRRRATARRRRRR så HILLLMLA TYYYYDLIIIIGT. Annars kanske man inte hade hört vad hon sa. Men hon är väldans snygg, tänk vilka söta barn hon och Måns skulle få.

Linda då? Alltså, tandställningen passade ju ganska bra in på den där låten. Tuggummipop. Inte så coola poser när hon vände om med ryggen till. Varför det, liksom? Ganska fjantig koreografi överhuvudtaget?

Nu sjunger nån kille, Theo Forsberg,  som verkar ha lyssnat lite för mycket på Peter Jöback, han sjunger precis som han. Jag tror att han  antingen är homosexuell eller garderobis han med. Inget fel i det såklart, bara sådär en liten amärkning i förbifarten. Ganska okej låt. Men antagligen har han klippt av något, för oj oj oj vad han kan komma högt i tonerna!

Sara Lumholdt. Jag vill också kunna poledancing! Det ser coolt ut.  Och åh vilken fin jacka! Synd att hon tog av den efter första refrängen, för det var ungefär det som var bra med låten. Men ganska tjatig, så den fastnar ju. Okej då, andra chansen kanske.

The Playnåntings. Innan dom ens hunnit sjunga kan jag konstatera att det inte riktigt är min grej. Men så kommer refrängen! Ganska catchig, så... andra chansen? Eller kanske inte förresten. Hello 50-tal, eller nä just det, det är ju 2011... Men så kommer refrängen igen! Och Huliganen gillar den. Stort plus.

Shirley Clamp & CO. Ahahahah, vilken rolig dans! Kass kass kass låt. Sen ser det ut som om Shirley fått nått i ögat. Det låter lite löjligt när dom ska försöka sjunga lite sexigt också. Alla har fint hår dock. Men ojojoj vad glada dom var när det var slut! Det var jag med.

Sebastian, åh nej! Jag gillade aldrig honom i Idol. Nu tar jag kisspaus när han sjunger.

Tillbaks! Var han nått bra?Nu är det Sara Varga. Hon har också fint hår. Jag färgade nämligen håret igår, så nu är jag jätteavundsjuk på alla med fint hår. Men det är en lååång historia, så den tar vi en annan dag. Sara Varga, ganska bra röst, bättre än vad jag trodde faktiskt. Fin låt med, men... njääää, va?Not my thang.

Eric Saade, aka Manboy. Jag gillade faktisk den låten förra året. Men han verkar lite... fjant? Shit vilken skitlåt, känns som om en tolvåring skrivit den.

Det trista är ju att folk inte röstar på låtar, utan på artist. Så jag tro att Saade och Linda Sundblad går vidare. Idol-Sebbe och Playnånting till andra chansen, möjligen Sara Lumholdt. Vi får la se...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0