Men dom är lättsövda på kvällen*

Fasen vad jag är sugen på att köpa skor. Jag har hittat fyra par som jag absolut bara måste ha. Men precis när jag ska klicka hem dom, kommer jag på att det är fucking FEBRUARI och att jag inte kan använda öppentåade sandaletter i FEBRUARI. Sandaletter, fy vilket fult namn, men det heter tydligen så när det är högklackade sandaler? Eller nått.

Sen har jag verkligen inte ekonomi till att köpa skor jag inte kan använda på fyra månader just nu. Imorgon ska vi nämligen åka och titta på ny bil (för vår gigantobil är tydligen för liten?), och så MÅSTE jag ta körkort. Typ igår. Jag har nämligen praktik nu och såhär två dagar in i skiten känner jag bara att det här FUNKAR inte. Jag måste gå upp kvart över fem. FEM! Det är en okristlig tid. Och då får jag ändå stressa dom små liven. Fast småbarn är verkligen svårstressade. jag däremot blir hypernervös och illstressad bara man säger "skyndaskyndaskyndaskynda!" lite småsnabbt sådär. Så jag tror att mornarna är värst för mig.

Sen, efter att jag hämtat dom ungefär trekvart senare än om jag hade haft bil, är dom supertrötta. Jag med. Och då måste man hem och laga mat och fixa allt annat. Idag orkade jag inte laga mat. Så vi beställde pizza och barnen knaprade på några kanter och tryckte i sig varsin burk. Burkmat alltså. Himla smidigt. Jag åt en kebabrulle och mår fortfarande illa. Hejdå, beach 2011. Vi ses inte i år! Heller...

Nu är jag himlans seg och ska kolla på Desperate housewives på datorn innan jag ska gå och DÖ i sängen.

* man ska ju alltid se saker från den ljusa sidan, har jag lärt mig idag på min praktik. Gör man inte det, får man låtsas. Låtsas man inte får man sparken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0