Det luktar så gott att jag vill spy

Alltså, jag har ett stort I-landsproblem. Vårt sköljmedel lukatar gott, men så himla sött och starkt att jag går och kväljer mig hela tiden. Bara att sluta använda skiten då, kan man ju tycka. MEN. Jag har fått någon sorts tvångstanke om att jag måste använda slut på hela flaskan innan jag kan öppna en ny. Så för att den ska ta slut snabbare, använder ag ungefär dubbels så mycket som man ska. Vilket resulterar i att det luktar ännu mera. Det är en ond cirkel.

En annan ond, ond cirkel är alla sjukdomar som fullständigt florerar här hemma. Vår äldste grabb har nedsatt immunförsvar, och det MÄRKS. Ta dig i röven, läkaren som sa att han kanske skulle bli sjuk ungefär en extra förkylning per år och därför aaaabsolut inte behöver extra vaccinationer. Lätt att säga om man inte är den som måste vabba hela jäkla tiden. Jag har just skrivit en hemtenta, och det märktes rätt tydligt att jag missat måååånga föreläsningar och alla studiebesök. Dom har varit hemma mer än vad dom varit på dagis den här terminen.

Nu är det kursavslutning imorgon, och när jag mailade min lärare och sa att jag inte kunde komma skrev människan tillbaka att hon förstod och att det var okej. Men med en liten syrlig kommentar på slutet, följt av en smiley, hann hon med: "Ja, jag har ju förstått att din son är sjuk ofta och det är ju besvärligt. Klart att det går att lösa, bäst är det ju om en eventuell solbränna hinner blekna också, innan du kommer tillbaka till skolan igen :)"
Solbränna? I wish! Precis som om jag varit på en tvåveckors resa till Thailand eller nått. Som sagt, I wish...

Nu ska jag laga middag, och hoppas på att någon mer än jag vill äta. Korvstroganoff blir det. Ganska äckligt, men det brukar gå hem hos dom små blonda sakerna i huset.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Hahaha min kompis sitter här bredvid och säger: "Hade min lärare skrivit så till mig hade det varit det sista hon skrev!"



Hade jag fått det mailet hade jag blivit skitnervös att hon faktiskt inte trodde på att min son var sjuk hela tiden...

2011-01-18 @ 15:33:52
URL: http://mammacaruso.blogg.se/
Postat av: mammasanningar

Haha, jo men jag måste ju hålla mig på god fot med människan ett tag till. ca två veckor. För då ska hon ha satt mitt betyg...

2011-01-18 @ 20:09:55
Postat av: Linnea

Jag vet. Det är jobbigt när man måste hålla sig på god fot med sina lärare. Eller typ dagispersonalen...

2011-01-20 @ 00:25:57
URL: http://mammacaruso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0