Skolstart skolsmart

Nu börjar det kännas som att det är höst i luften. Vilket ger mig panik, för jag har inte valt vinterkläder till barnen ännu och alla vet att alla bra vinterkläder och skor är slut i augusti. Jag tror att Banditen kan ha Huliganens overall från förra året så då är det bra en overall kvar att ordna. Men för mig som har värlens beslutsångest om allt, är det så himla jobbigt att välja och min sambo bryr sig inte. "Kan han inte ha den som han hade förra året dååååå?" Eh, jovisst, skitsamma att den är typ 2 storlekar för liten, varför köpa en ny när vi har en hemma? Pucko... Det lutar åt en Isbjörns overall, men jag gillar Reima och Molo också... I-landsproblem. Man ska väl vara glad över att man har dem dock. Istället för U-landsproblem menar jag nu.

Annars håller jag på att jobba mina sista pass innan skolan börjar igen. Men jäklar vad många kurser jag ska läsa den här terminen! Sammanlagt blir det 60hp. 2 av kurserna är kvällskurser och går en gång i veckan, men jag antar att jag måste börja läsa kurslitteratur på bussen om jag vill se skymten av mina barn i höst. Å andra sidan har jag en jäkligt bra ursäkt till varför sambon måste ta dom när dom bråkar jättemycket eller precis har bajsat - jag måste plugga! Det jobbigaste nu med alla kurser är att jag måste registrera mig på alla kurser (tråkigt) och att jag måste beställa ett ton med kurslitteratur (ännu tråkigare) och sen måste jag gå och hämta ut alla böcker jag beställt, vilket kommer att bli så tungt att jag bruter ryggen. Jag har ett väldigt pressat schema i höst och har räknat ut att barnen kan vara sjuka 3 dagar nästa termin, 15/9, 22/10 och 13/10. Om jag tänker på hur det såg ut med vabbdagar förra hösten så... jag kan man säga att jag sitter i skiten redan. Men nu ska vi vara positiva! kanske alla andra föräldrar på det här nya dagiset har sina ungar hemma när dom är sjuka, och behåller dom hemma till dom är friska? Problemet är bara att nu går barna på 2 olika avdelningar, vilket innebär dubbla antalet bakterier och baciller. Börjar ångra alla kurser jag ska läsa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0